En Sık Yapılan 10 Dijital Pazarlama Hatası
Dijital pazarlama
Dijital pazarlama, dijital yaşama geçişin gerekliliklerinden yalnızca biri. Dijital platformlarda daha fazla kişiye ulaşmak, doğru bir politika uygulamak, marka imajı sağlamak ve hedef odaklı ilerleyebilmek için dijital pazarlama çalışmaları yapmak şart. Dijital çalışmalarda pazarlamaya yönelik adımlar atılması gerektiği biliniyor aslında ancak atılan adımlar bazen yanlış, gereksiz ya da yetersiz olabiliyor. En sık yapılan 10 dijital pazarlama hatasını sizler için inceledik. İşte detaylar.
Yanlış kitle odağı
Reklamın türü, içeriği, platformu ne olursa olsun hedef kitle önemlidir. Eğer hedef kitleyi yanlış belirlemişseniz ayırdığınız yüksek bütçeye rağmen verimli sonuçlar alamazsınız. Daha masada bir şeyler planlanırken hedefler belirlenmeli ve doğru kitleye odaklanılmalıdır. Yaş, cinsiyet, meslek, coğrafi bölge, ihtiyaçlar ve daha birçok önemli unsur bu aşamada kritik edilmeli ve dijital pazarlama kitlesi belirlenmelidir.
Sosyal medyayı önemsememek
Sosyal medyada yer almamak başlı başına bir pazarlama hatası kabul edilir. Mevcut hesapların pasif olması, içerik üretiminin gerçekleştirilmemesi ise şüphesiz hatadır. Sosyal medya tüm dünyada müthiş bir kullanım yoğunluğuna sahip. Böylesine kalabalık bir kitleye hitap eden platformlarda zayıf kalmak dijital pazarlama hatasıdır. Dijital yaşamın her alanında var olmak, her daim hedef kitle ile iletişim halinde olmak anlamına gelir.
Sahte takipçi satın almak
Çok takipçi, çok kazanç fikri kesinlikle yanıltıcı bir fikirdir. Organik takipçiye sahip olmak daha ideal olandır. Özellikle aktif bir kitleye hitap edebiliyor olmak dijital pazarlama kampanyalarını olumlu yönde etkiler. Bu sebeple sosyal medyada sahte takipçi almak yapılacak ilk yanlış hamlelerden biri olur.
Robotik mesajlarla iletişim kurmak
Dijital pazarlamada e-posta pazarlamacılığı ya da online müşteri desteği gibi iletişim kanalları önemlidir. Bu alanda yapılan hata ise kişisellikten uzak, genel geçer mesajlar iletmek. Kullanıcılar karşısında gerçek kişiler, gerçek diyaloglar ve mesajlar görmek ister. Otomatik mesajlar yerine önemli hissettiren mesajlar yazılmalıdır.
Doğru kampanya analizi yapamamak
Dijital pazarlama kampanyasını hazırlamadan önceki süreç kritiktir. Peki sonrası? En az hazırlık kadar kritik ve önemlidir. Zira kampanyanın sonuçlarını analiz etmek başarıyı ya da başarısızlığı gösterir. Pazarlama kampanyalarının analizini üstünkörü yapmak verimli sonuç almayı önler, sonraki kampanyaları kötü etkiler. Kampanya süresince ve bitiminde hedef kitle odağında mutlaka sonuç analizi yapılmalıdır.
Siteden çıkanları analiz etmemek
E-ticaret sitelerinin dijital pazarlama hatası, müşteri hareketlerini analiz etmemek. Müşterilerin site içerisindeki gezintisi, ürün incelemeleri, sepete attığı ürünler ve en önemlisi alışverişini tamamlamaması önemli ipuçlarıdır. Müşteri ürünü detaylıca inceleyip sepetine attığı halde neden alışverişini tamamlamadı? Neden müşteriler siteyi hızlıca terk etmeye meyilli? Bu ve benzeri kullanıcı davranışları mutlaka analiz edilmelidir.
Mobil uyumlu siteye sahip olmamak
Akıllı telefon ile dünyaya açılmak mümkün. Küçük bir ekrandan milyonlarca insana ulaşmak bu kadar pratik ve mümkünken dijital pazarlamada mobil uyumlu siteye sahip olmamak büyük hataların başında yer alır. Dijital yeriniz tablet ve cep telefonu ekranıyla uyumlu tasarıma sahip olmalıdır. Kullanıcı deneyiminin olmadığı sitelerde kimse uzun vakit harcamak istemez.
Özgün içerikler ve kampanyalar hazırlamamak
Her kampanya özgünlüğüyle öne çıkmalıdır. Tutmuş bir fikri, tasarımı, platformu uyarlayarak yenilikçi bir kampanya hazırlamak beklentiyi karşılamaz, hedef kitleye ulaşmaz. Özgün içerik ve kampanyalar dijital pazarlama için kıymetlidir. Her anlamda orijinal olmak gereklidir. Markaların dijital yüzü olan sitelerin dahi benzersiz olması, özel web tasarım ile geliştirilmiş olması fark yaratır.
Güvenli ve kullanıcı deneyimi site oluşturmamak
Güvenlik sertifikasının olmadığı bir siteye bilinçli hiçbir internet kullanıcısı güven duymaz. Şahane bir pazarlama fikri bile geliştirilmiş olsa güvenlikten ve kullanıcı deneyiminden yoksun bir site olumsuz etki yaratır. Web sitelerinin özgün tasarımı, güvenli ödeme sistemleri, veri güvenliği, site içi gezinme pratikliği kullanıcıların satın alma kararını olumlu etkiler.
Profesyonel çalışmalar yapmamak
Dijital pazarlama işi bilenle yapıldığında sonuç verir. Tam bir ekip işi olan pazarlama, çok yönlü bir çalışma sonucu somut hale gelir. Peki, profesyonel çalışmadaki yanlışlar nelerdir? Bütçe ayırmamak, profesyonel kişilerle çalışmamak, dijital pazarlamayı ciddiye almamak. Oysaki etkili bir pazarlama stratejisi ile ticari hedeflere adım adım ulaşmak mümkün. Ajans360, küçük – büyük tüm markalara profesyonel dijital pazarlama stratejileri hazırlıyor, somut sonuçlar alıyor.